29 Ocak 2009 Perşembe

TÜM YAZILARI / ALİ ŞAHİN

TÜM YAZILARI /

Ali Şahin Röportajı______________________________________________''Röportajları'' kategorisinde yayınlandı ve 522 defa okundu ... O kadar yabancı dil merakı aldı yürüdü ki yazarlarımızın cümle yapıları bile çeviri dile uygun bir hal aldı, sağ kulağı sol elle göstermeler mi dersiniz, şiirde anlaşılmaz bir dil..! Sanki şiiri şiir yapan bu?... ...Ben yeraltı ile ilgilenmiyorum ve de okumuyorum o tür şeyleri... Ben, hâlâ Nazımları, Ahmet Arifleri Enver Gökçeleri, Hasan Hüseyinleri okuyorum arkadaş!...- Selamlar, Ali ŞAHİN... Öncelikle röportaj teklifimi kabul ettiğiniz için teşekkür ederim... Emekli bir edebiyat öğretmeni, Kastamonu âşığı bir eğitimci olduğunuzu ben biliyorum... Okurlarımızın sizi tanıması açısından kısa bir özgeçmiş alabilir miyiz?-Selamlar, sana ve okurlarına... 1952 yılının Şubat ayında Kastamonu'nun Taşköprü ilçesi Yazıhamit köyünde doğmuşum. Köyde ilkokul, ilçede ortaokul; sonra ilçede lise olmadığından girdiğim öğretmenokulu sınavlarını kazanarak Çorum Erkek İlköğretmen okuluna başladım. 1969-70 döneminde mezun oldum. Girdiğim Bursa Eğitim Enstitüsü sınavlarını- aldığım bir ceza yüzünden daha doğrusu- kazanamayınca yine Kastamonu Tosya Gökçeöz köyünde İlkokul öğretmenliğine başladım, 4 yıl sonra Taşköprü Kızılcaören Köyüne atandım. Bu arada Ankara Gazi Eğitim Enstitüsünü bitirerek aynı ilçenin Kız Meslek Lisesinde Türkçe/ Edebiyat öğretmenliğine başladım. Sonra da Milli eğitimin çeşitli kademelerinde yöneticiliklerde bulunarak 2004 yılının Şubat ayında Tokat Pazar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünden 34 yıllık meslek yaşamımı noktalayarak emekliye ayrıldım. Mesleki kısmı böyle... Ana hatlarıyla...- Gerçekten dolu dolu geçmiş ve başarılı bir eğitim yaşantınız var... Genellikle Kastamonu ve çevresinde geçmiş mesleki yaşantınız... Karşılaştığınız zorluklar mutlaka ki vardır... Bunlar nelerdir? ... Ve en önemlisi bu yıllar içinde hiç "Anlaşılmadım!" dediğiniz noktalar var mı?(...)devamı İçin Tıklayınız >>>
ALİ ŞAHİN'LE RÖPORTAJ / CİHAN TEKİN
(... Biraz "Esin"... Biraz da "Ti"...)
Elmapınarı'nda Eğitmen Rıza'nın Evinde / Anı-GeziAli ŞAHİN_______________________________________________ (Fakir Baykurt'un, Kaplumbağalar Romanının Kahramanlarından)Aklıma koydum bu kez.. Tozak kırını, eğitmen Rıza'nın oğlunu ve mezarını görüp O mekânı havasını teneffüs edeceğim iyice. Kastamonu'da kısa dönem şube müdürlüğüm sırasında ilk Müfettiş Emin Arık getirip tanıştırmıştı Yalçın Dikenoğlu'nu... 'Bak Ali Şahin!..' diyerek, 'sen Fakir'in Kaplumbağalarını okumuş muydun, gerçi senin gibi kitap koliğe bu soruyu sormak abes ama...' 'Oradaki Eğitmen Rıza'nın oğlu Yalçın. O da bizim gibi kısa dönem vaatleri üzerine mesleğe emeklilikten sonra yeniden...' >>>
ELMAPINARI'NDA FAKİR BAYKURT'UN EĞİTMEN RIZASI'NIN EVİNDE / GEZİ / Ali ŞAHİN
HALK OZANLARIMIZ, HALK TÜRKÜLERİMİZ VE İHSAN OZANOĞLU / İNCELEMEAli ŞAHİN_______________________________________________ ... Halk Ozanımız İhsan OZANOĞLU... Adını duyup bir Kastamonu Destanı olduğunu işitiyordum ama açıkçası yazılı bir kaynakla karşılaşmamıştım. Şöyle bir kolaçan etmek istedim Ansiklopedi ve şair yazar sözlüklerini. Rastlayamadım. Bu arada il il Türkiye'yi tanıtan Yurt Ansiklopedisinin Kastamonu ile ilgili fasikülleri geldi usuma. 1983'lerde çıkarken ilimizle ilgili iki fasikülü alıp kendim bir araya getirip bir de kapak yapmıştım... >>>
HALK OZANLARIMIZ, HALK TÜRKÜLERİMİZ VE İHSAN OZANOĞLU / İNCELEME / Ali ŞAHİN
Nazım 105. Yaşında İzmir'de Esin Afşar Konseriyle Anıldı / Haber-İzlenimAli ŞAHİN_______________________________________________ "Güzel günler göreceğiz çocuklar, güneşli günler göre-ceğiz... Motorları maviliklere süreceğiz çocuklar, ışıklı mavilikleresüre-ceğiz..." Nazım Hikmet 105. doğum yıldönümünde Esin Afşar konseri ve şiirleriyle Konak Belediyesi Güzelyalı Kültür ve Sanat Merkezi'nde anıldı. Salon bir saat öncesinden hıncahınç doldu, öyle ki ayakta dikilecek yer kalmadığı gibi sandalyelerle koridorlar da dolduruldu izleyicilerle.Açılış konuşmasını yapan... >>>
NAZIM 105. YAŞINDA İZMİR'DE ESİN AFŞAR KONSERİYLE ANILDI / HABER-İZLENİM / ALİ ŞAHİN
URLA'DA "6. CUMALI BULUŞMASI"... / HABER-İZLENİMAli ŞAHİN _______________________________________________ 10 Ocak 2001'de yitirdiğimiz Necati Cumalı 6. kez Urla'da çeşitli etkinliklerle anıldı. 6.Cumalı Buluşması adı altında düzenlenen ve 13 Ocak'a kadar sürecek etkinliklerin açılışı Saat 10.30'da Urla'da Necati Cumalı Anı ve Kültür Evi'nde... >
URLA'DA "6. CUMALI BULUŞMASI"... / HABER-İZLENİM / Ali ŞAHİN
SAPLA SAMANI KARIŞTIRMAMAKALİ ŞAHİN_______________________________________________ Orhan Pamuk, Nobel Mobel Üstüne Edebiyat olaylarının değerlendirilmesini tarih mi edebiyat tarihi mi yapacak? Ne demek bu şimdi diyorsunuz biliyorum. 2007'ye adım attığımız şu günlerde 2006'ya kuş bakışı bakıyorum da edebiyat tarihimizde bir cümle ile yer alacak edebiyat olaylarını tarihe malzeme yapıp ne çok yazıp çizmişiz, boyalı-boyasız basını ile... Dergileri- mecmuaları (!) ile. Spor takımlarımızın yurt içi başarıları hele hele yurtdışı başarıları ile övündüğümüzün milyarda biri kadar bile ilgilenmedik; kültür sanat edebiyattaki başarılarımızla. Bir de üstüne üstlük yargılayıp kara çalmaya kalktık. Sanat ve Hayat dergisi Temmuz- Ağustos 2006 sayısını (Sayı: 22-23) geçtiğimiz yılın aralık ayı ortalarında... >>>
SAPLA SAMANI KARIŞTIRMAMAK / DENEME / ALİ ŞAHİN
BÜLBÜLÜN ÇEKTİĞİ DİLİ BELASIALİ ŞAHİN_______________________________________________ Şöyle dönüp bakarım hep ara kimi zaman, yarım yüzyılı geride bırakmış biri olarak. Küçükken sessiz sakin biri olan bana neler oldu da bu durumlara düştüm diye. Durumu nasıl ki diyeceksiniz şimdi siz. İlk paragraftan da kendimi ele vermiyor muyum, düz anlatımı bir türlü kullanmaya yanaşmaz elim ve dilim... >>>

BÜLBÜLÜN ÇEKTİĞİ DİLİ BELASI / DENEME / ALİ ŞAHİN
KENDİMLE YÜZLEŞMELERALİ ŞAHİN______________________________________________- Bir okur olarak edebiyata karşı ilginiz nasıl doğdu?- Çocukluğumda -çocukluk dersem, daha çok ortaokul çağında- ben içe kapalı bir insandım, hala da öyleyimdir ya biraz... Okul arkadaşlarım, bizim evin önünde oyun oynar, ben elimde kitap evin ikinci kat penceresinden onları izlerdim. Onlar çizgi roman okurlardı: O dönem Tommiksler, Teksaslar bilmem neler moda tabii.. Beni hiç sarmadı onlar... >>>
KENDİMLE YÜZLEŞMELER / DENEME / ALİ ŞAHİN
EMEKLİNİN HASTANE GÜNLÜĞÜ / GÜNLÜKALİ ŞAHİN ______________________________________________-Abdi İpekçi ve diğer faili meçhullerin anısına!-Ankara'dayız. Hacettepe'de eşimin rutin kontrollerini yaptırırken ben de bir çekaptan geçeyim, dedim, ne de olsa yaş kemale eriyor artık, ikinci bahara girdik... >>>
EMEKLİNİN HASTANE GÜNLÜĞÜ / GÜNCE / ALİ ŞAHİN
GÜNLÜKTEN YAPRAKLAR / ANI ALİ ŞAHİN ______________________________________________2006-05-20 Şair Mehmet Aydın... Adını ilk kez 1970'te bir ödül nedeniyle duymuştum. Ama asıl tanımam Gazi'deki öğrencilik yıllarımda oldu. Benim için o bir öğretmendi Gazi Eğitim Enstitüsü'nde bıçak sırtında öğrencilik yıllarımızda >>>
HOCAM MEHMET AYDIN / ANI / ALİ ŞAHİN
BEBEĞİM... / MEKTUPALİ ŞAHİN_______________________________________________ Nicedir Özlemişim "Nicedir özlemişim/ Bu rüzgarı/ Hani Doğu'da eser/ Bahar akşamları// Nicedir özlemişim/ Bir elma ağacının/ Dibine oturmayı// Nicedir özlemişim/ Şoseleri,dağları// Nicedir özlemişim/ Bir dosta sarılıp/ Ağlamayı" (Ataol BEHRAMOĞLU)"Bebeğim,Bugün benden küçüklük yıllarına dair fotoğrafları tarayıp bir şeyler göndermemi istemiştin ya... >>>
BEBEĞİM... / MEKTUP / ALİ ŞAHİN

(... Biraz "Esin"... Biraz da "Ti"...)
RIFAT ILGAZ VE CİDE'Sİ / GEZİ / ALİ ŞAHİN
"ŞİİR YAZMA"NIN GÜÇLÜĞÜ ÜZERİNE BİR DENEME / Ali ŞAHİN
SUAT DERVİŞ'İ ANARKEN / Ali ŞAHİN
SABAH OLUR GÜNEŞ DOĞAR / ANI / ALİ ŞAHİN
ÖYKÜ VE ROMANIMIZDA İKİ ÖNEMLİ YAZAR VE İKİ ÖNEMLİ ÖDÜL / ALİ ŞAHİN
RIFAT ILGAZ SICAKLIĞI... / İZLENİMLER / BARIŞ CANOĞUL
"KIRLANGIÇ YILDIZI" VE LEYLA ŞAHİN / İNCELEME / ALİ ŞAHİN
GÜNLÜKTEN YAPRAKLAR / ANI / ALİ ŞAHİN
"GURBET YAVRUM"DAN "KANAL BOYU"NA AYSEL ÖZAKIN/ DEĞİNİLER / Ali ŞAHİN
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE TAŞKÖPRÜ'DE YEREL BASIN / ALİ ŞAHİN
EMEKLİNİN HASTANE GÜNLÜĞÜ / GÜNLÜK / ALİ ŞAHİN
DEĞİNMELER 5 / ALİ ŞAHİN
DEĞİNMELER 4 / ALİ ŞAHİN
DEĞİNMELER 3 / ALİ ŞAHİN
DEĞİNMELER 2 / ALİ ŞAHİN
DEĞİNMELER 1 (KANDEMİR KONDUK OLMASAK DA "ONA BUNA DOKUNDUK...") / ALİ ŞAHİN
BENDEKİ RIFAT ILGAZ / ANI / ALİ ŞAHİN
BATI KARADENİZ SAHİLLERİNDEN FESTVAL İZLENİMLERİ / GEZİ - İZLENİM / Ali ŞAHİN
10. CİDE RIFAT ILGAZ SARIYAZMA KÜLTÜR VE SANAT FESTİVALİ'NDEN İZLENİMLER / Ali ŞAHİN
CUMOK KASTAMONU KONFERANSI İZLENİMLERİ / ALİ ŞAHİN
BEBEĞİM... / MEKTUP / ALİ ŞAHİN
HOCAM MEHMET AYDIN / ANI / ALİ ŞAHİN
EMEKLİNİN HASTANE GÜNLÜĞÜ / GÜNCE / ALİ ŞAHİN
KENDİMLE YÜZLEŞMELER / DENEME / ALİ ŞAHİN
BÜLBÜLÜN ÇEKTİĞİ DİLİ BELASI / DENEME / ALİ ŞAHİN
SAPLA SAMANI KARIŞTIRMAMAK / DENEME / ALİ ŞAHİN
URLA'DA "6. CUMALI BULUŞMASI"... / HABER-İZLENİM / Ali ŞAHİN
NAZIM 105. YAŞINDA İZMİR'DE ESİN AFŞAR KONSERİYLE ANILDI / HABER-İZLENİM / ALİ ŞAHİN
HALK OZANLARIMIZ, HALK TÜRKÜLERİMİZ VE İHSAN OZANOĞLU / İNCELEME / Ali ŞAHİN
ELMAPINARI'NDA FAKİR BAYKURT'UN EĞİTMEN RIZASI'NIN EVİNDE / GEZİ / Ali ŞAHİN
ALİ ŞAHİN'LE RÖPORTAJ / CİHAN TEKİN
30 YIL SONRA MUSTAFA POLATLA İZMİR'DE.. / GÜNLÜKTENALİ ŞAHİN
DOSYALAR / ALİ ŞAHİN
TÜRK EDEBİYATINDA ÖYKÜ (HİKAYE) KİTAPLARI ZAMANDİZİNİ (KRONOLOJİ)
Başlangıçtan Günümüze Türk Edebiyatında Öykü Kitapları Zamandizini 1 (1867- 1929)/ Ali ŞAHİN Başlangıçtan Günümüze Türk Edebiyatında Öykü Kitapları Zamandizini 2 (1930- 1939)/ Ali ŞAHİN Başlangıçtan Günümüze Türk Edebiyatında Öykü Kitapları Zamandizini 3 (1940- 1949)/ Ali ŞAHİN Başlangıçtan Günümüze Türk Edebiyatında Öykü Kitapları Zamandizini 4 (1950- 1959) / Ali ŞAHİN Başlangıçtan Günümüze Türk Edebiyatında Öykü Kitapları Zamandizini 5 (1960- 1969) / Ali ŞAHİN Başlangıçtan Günümüze Türk Edebiyatında Öykü Kitapları Zamandizini 6 (1970- 1979)/ Ali ŞAHİN Başlangıçtan Günümüze Türk Edebiyatında Öykü Kitapları Zamandizini 7 (1980- 1989)/ Ali ŞAHİN Başlangıçtan Günümüze Türk Edebiyatında Öykü Kitapları Zamandizini -Taslak- 8 (1990- 1999)/ Ali ŞAHİN Başlangıçtan Günümüze Türk Edebiyatında Öykü Kitapları Zamandizini -Taslak- 9 (2000- 2006)/ Ali ŞAHİN 2004'TE ÖYKÜ KİTAPLARIAli ŞAHİN 2005'TE ÖYKÜ KİTAPLARIAli ŞAHİN 2006'DA ÖYKÜ KİTAPLARIAli ŞAHİN
TÜRK EDEBİYATINDA ROMAN ZAMANDİZİNİ (KRONOLOJİ)
Başlangıcından Bugüne Türk Romanı Zamandizini 1 (1872- 1929)/ Ali ŞAHİN Başlangıcından Bugüne Türk Romanı Zamandizini 2 (1930- 1949)/ Ali ŞAHİN Başlangıcından Bugüne Türk Romanı Zamandizini 4 (1950- 1959) / Ali ŞAHİN Başlangıcından Bugüne Türk Romanı Zamandizini 3 (1940- 1949)/ Ali ŞAHİN Başlangıcından Bugüne Türk Romanı Zamandizini 5 (1960- 1969)/ Ali ŞAHİN Başlangıcından Bugüne Türk Romanı Zamandizini 6 (1970- 1979) / ALi ŞAHİN Başlangıcından Bugüne Türk Romanı ZamandiziniTaslağı 7 (1980- 1989)/ Ali ŞAHİN Başlangıcından Bugüne Türk Romanı Zamandizini-Taslak- 8 (1990- 1999) / Ali ŞAHİN Başlangıcından Bugüne Türk Romanı Zamandizini-Taslak- 9 (2000- 2006) / Ali ŞAHİN 2004'TE ROMANAli ŞAHİN 2005'TE ROMANAli ŞAHİN 2006'DA ROMANAli ŞAHİN
TÜRK EDEBİYATI İÇİN BİR TAKVİM ÇALIŞMASI TASLAĞI / ALİ ŞAHİN
ÖDÜLLER/ Ali ŞAHİN Başlangıcından Bugüne Yunus Nadi Ödülleri/ Ali ŞAHİN

Hiç yorum yok: