29 Ocak 2009 Perşembe

NAZIM 105. YAŞINDA İZMİR'DE ESİN AFŞAR KONSERİYLE ANILDI / HABER-İZLENİM

NAZIM 105. YAŞINDA İZMİR'DE ESİN AFŞAR KONSERİYLE ANILDI / HABER-İZLENİMALİ ŞAHİN______________________________________________
"Güzel günler göreceğiz çocuklar, güneşli günler göre-ceğiz... Motorları maviliklere süreceğiz çocuklar, ışıklı mavilikleresüre-ceğiz..." Nazım Hikmet 105. doğum yıldönümünde Esin Afşar konseri ve şiirleriyle Konak Belediyesi Güzelyalı Kültür ve Sanat Merkezi'nde anıldı. Salon bir saat öncesinden hıncahınç doldu, öyle ki ayakta dikilecek yer kalmadığı gibi sandalyelerle koridorlar da dolduruldu izleyicilerle.Açılış konuşmasını yapan Konak Belediye Başkanı Muzaffer Tunçağ, bu ilginin kültür ve sanat etkinliklerine verdikleri önemin göstergesi olduğunu belirttikten sonra izdihamın yarattığı homurdanmalara yanıt verdi. "Nazım Hikmet'in bir gecesinde bilet satamazdık, en azından büyük şaire saygısızlık olurdu; neden bu küçük salon, o kadar büyük salonlar varkeni de, geçen yıl bir etkinliğimizde Sayın Esin Afşara bir söz vermiştik: Ustanın adını bir salona vermek üzere, bu gün burada onu da gerçekleştirdik, gelirken dikkatinizden kaçtıysa giderken bakın lutfen. Tabelamızı da koyduk, çok güzel oldu" dedi. Güzelyalı Kültür ve Sanat Merkezi salonunun adı 105. doğum yıldönümü anısına 'Nazım Hikmet Sahnesi' oldu. Esin Afşar konseri öncesinde bu programa özgü hazırlanan ve ilk defa sunulacak olan kısa bir "Nazım Belgeseli"nin gösterimi yapıldı. İzmirliler geceyi ücretsiz olarak izlediler. Saat 20.00'de başlayan etkinlikte, Esin Afşar, Nazım Hikmet'in şiirlerinden bestelenmiş şarkıları seslendirirken, Devlet Tiyatrosu sanatçısı Ali Düşenkalkar da, Nazım Hikmet'in şiirlerini okuyarak ona eşlik etti. Afşar, Nazım'ın; Sen, Memleketim, Karlı Kayın, Karşıyaka Memleket, Tuna'ya Dair, Hergün Mis Gibi Dünya, Seviyorum Seni, Üç Ölüm, Selvilikler, Yaşamak Şakaya Gelmez,Yaşamak, Türk Köylüsü, Ayın Altında Kağnılar, Sarışın Kurt, Külrengi Beyaz, Yılbaşı, Suda Balıklar, Mutluluğun Resmi, Denizin Üstünde Alabulut, Masalların Masalı, Ben Bir Yolculuk Yaptım, Şarkılarımız, Meşgale, Tahir ile Zühre'den yapılan besteleri ile Yannis Ritsos'tan; Onlar, Üçü Birden, Akşam, Kaçınılmaz Olan adlarıyla bestelenmiş şiirleri seslendirdi. Esin Afşar'ın konserinde ise sanatçıya; Piyano'da Aslıgül Ayas, Akardeon'da Serkan Dedemen ve Davul'da Uskan Çelebi eşlik etti. Konser bitiminde ayakta alkışlanan Afşar'dan ısrarla "Yoh Yoh" şarkısının okunması istendi. Israr üzerne izleyicilerden aldığı bir eşarpla başını bağlayan sanatçının "bu siyasallaşmış bir başörtüsü değil, saf Anadolu kadınının başını örtmesi" sözleri de salonda büyük alkış aldı. Son olarak "Drama Köprüsü"nü seslendirdi. Kapanışta lise çağlarında bir genç söz isteyerek "Ben bir Türk genciyim, Atatürk'ün emanet ettiği gençlerden... diyerek sahnede Nazım'ın "Davet" şiirini çok güzel ve içten bir şekilde okudu ve büyük bir beğeni topladı. En arkada bir sutunun önünden izlemek zorunda kaldığım proğramı benim ayakta dikilmeme takılan aptal bir sarısının proğram broşürünü benden yanki gözüne at gözlüğü gibi tutuşu ve hiç kıpırtısız alkış ve heyacanlara da hiç katılmadan ruh gibi izlemesi, yanındaki arkadaşının da aynı şekilde konser boyunca uyuması dikkatimi dağıttı biraz ama izlenmeye değer bir etkinlikti. Onlar da demek ki diyorum, komşularına konsere gittik demek için geldiler...İzleyiciler konser girişinde ve çıkışında diğer salonlardaki 10 Ocakta açılan "Cemal DEMİR Resim Sergisi"ni de büyük bir ilgi ve beğeniyle izleme olanağı buldular. Sergi 29 Ocak 2007 tarihine kadar açık kalacak.BEN BİR İNSANBen bir insan, ben bir Türk şairi Nazım Hikmet ben tepeden tırnağa insan tepeden tırnağa kavga, hasret ve ümitten ibaret...Ben hem kendimden bahseden şiirler yazmak istiyorum, hem bir tek insana, hem milyonlara seslenen şiirler.Hem bir tek elmadan, hem süpürülen topraktan, hem zindandan dönen insan ruhundan, hem kitlelerin daha güzel günler için savaşından, hem bir tek insanın sevda kederlerinden bahseden şiirler yazmak istiyorum, hem ölüm korkusundan, hem ölümden korkmamaktan bahseden şiirler yazmak istiyorum.Nâzım Hikmet
<_script><_script>

Hiç yorum yok: